Název: Name: | Polikarpov I-15 | Polikarpov I-15 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-15 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1933-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva DD.11.1934-DD.MM.1936 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva DD.07.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Reuz DD.MM.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Sabadell DD.MM.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Molins de Rey DD.MM.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Villafranca del Penedés | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1934-DD.MM.1938 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 673: 335 závod č. 1 51 závod č. 39 231 (287?) SAF 3/16 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.11.1933 CKB-3 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 980 kg | 2161 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1374 kg | 3029 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1414 kg | 3117 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,750 m | 32ft |
Délka: Length: | 6,100 m | 20ft |
Výška: Height: | 3,200 m | 10ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,88 m2 | 235.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 62,8 kg/m2 | 12.86 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k). Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu, průměr 2 900 mm. | Shvetcov M-25 (licence-built Wright R-1820-F3) nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 705 hp for nominal power, driving a two-blade metal fixed-pitch propeller of 9ft 6in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 160 – 240 l | 52.8 UK gallons (63.4 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 367 km/h v 3000 m | 228 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 310 km/h v 2600 m | 192.6 mph in 8530 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,1 min do 3000 m | 6,1 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9800 m | 32152 ft |
Dolet: Range: | 550 km | 341.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 630 km | 391.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm, 750 nábojů pro každý. Pumový náklad do 40 kg pum. | Four fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-guns in the fuselage, 750 rpg. Bomb load: Up to 88 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London, Macdonald & Co., Publishers Ltd., 1961 (seventh impression 1973), ISBN 0-356-01447-9. Mikhail A. Maslov, Polikarpov I-15, I-16 and I-153, Oxford, UK, Osprey Publishing, 2010, ISBN 978-1-84603-981-2. Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action, No. 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4. L+K č. 3/1975, Letadla 39-45, Polikarpov I-15 a I-15bis, Václav Němeček. http://avia.russian.ee/air/russia/pol_i-15.php http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html http://www.airpages.ru/eng/ru/i15_1.shtml http://www.vvsregiaavions.com/VVSHTML/vi15x1.htm archiv autora |